معرفی دستگاه بیهوشی جدید اتاق عمل – VENTOXYN

اولویت: ضروری, بسیار مهم

مخاطب: پرسنل بیهوشی

قسمت: اتاق1, تجهیزات

سلام!، دستگاه بیهوشی جدید با برند VENTOXYN با قابلیت‌های مناسب در تاریخ 19 بهمن 1401 در اتاق عمل نصب شد.

از قابلیت‌های آن میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای صفحه نمایش 10 اینچی و تمام لمسی
  • قابلیت اتصال به سنسور کپنوگرافی و آنالایزر گاز با امکان تنظیم آلارم
  • دارای باتری لیتیومی با کارکرد حداقل 5 ساعت با تنظیمات نرمال
  • نمایش سه نمودار فشار، حجم و فلو همراه با لوپ های تنفسی
  • نمایش شماتیک ریه ی بیمار و اندازه گیری پارامتر های Resistance و Compliance
  • دارای مود های تنفسی کمکی SIMV، PSV و MMV
  • دارای یک فلوسنسور دائمی و دوفلوسنسور خارجی برای دقت در حجم رسانی
  • مجهز به انواع جبران سازی گاز تازه، ارتفاع و کامپلینس
  • مجهز به سیستم بازدید خودکار سیستم در صفحه ی استارت آپ

این دستگاه در اتاق 1 قرار خواهد گرفت و در ادامه ویدیوهای آموزشی مرتبط با این دستگاه قرار گرفته است.

لطفا پرسنل بیهوشی ویدیوها را دانلود نمایند تا با دستگاه آشنا شوند، در صورت نیاز در شیفت‌هایی که امکان آن وجود دارد مواردی مانند LEAK Test را به صورت عملی بررسی کنند.


معرفی اولیه دستگاه ( دانلود ویدیو )


شروع به کار با دستگاه ( دانلود ویدیو )


لیک تست دستگاه ( دانلود ویدیو )


کالیبره سنسور O2 ( دانلود ویدیو )


پرسش و پاسخ‌ها ( دانلود ویدیو )

 

قابلیت مانیتور و اتصال به آنالایزر گاز و کپنوگراف
کپنوگرافی همواره لازمه ی ایمنی بیمار حین بیهوشی می باشد بنابراین جهت جلب رضایت تمام کاربران پلاگ ورودی سنسور کپنوگرافی و آنالایزر گاز بر روی پنل ونتیلاتور تعبیه شده است. تمام آنچه لازم است اتصال سنسور مناسب است و ونتیلاتور به طور خودکار با شناسایی سنسور شکل موج های مربوط به etCO2, MAC و دارو های بیهوشی را رسم و محدودیت های هشداری را تنظیم می کند.

 

شبیه ساز ریه دینامیک
نمایش ریه ی گرافیکی بخشی از اطلاعات مانیتورینگ بیهوشی می باشد. به خصوص برای آن دسته از متخصصان بیهوشی که در اختیار داشتن مقادیر پارامتر های resistance و compliance بیمار در انتخاب مود تنفسی و تنظیم پارامتر های مربوطه حیاتی است. در هنگام استفاده از مود های کمکی و spont از این طریق می توان تلاش های تنفسی بیمار را رصد کرد که در تشخیص زمان احیای بیمار موثر می باشد. همچنین نرم افزار کنترلی از این اطلاعات جهت تنظیم نمودار جریان بهینه در تنفس رسانی استفاده می کند.

 

قابلیت اجرای انواع جبران ساز
کنترل دقیق پارامترهای تنفسی در همه ی مود های بیهوشی نه تنها با استفاده از نرم افزار کنترلی جهت جبران سازی دینامیک گاز تازه و پارامترهای دیگر رخ می دهد، بلکه از طریق کنترل فعال دریچه های جریان دم و بازدم این روند جبران سازی به صورت پویا و با پاسخ سریع به پارامترهای جدید تنظیمی در ماشین بیهوشی حفظ می شود. این جبران سازی برای کنترل دقیق حجم تحویلی و حفظ فشار هدف با قابلیت تطابق با ریه های گوناگون کار می کند.

 

آبزوربر و لوله تنفسی حرارتی
مدارهای تنفسی گرم برای جلوگیری از آسیب به ریه ها و مجاری تنفسی بیمارانی که به طور طولانی تحت ونتیلاسیون هستند، تعبیه شده است که در نتیجه ی آن گازهای تنفسی خشک و گرم برای این بیماران استفاده می شود. هنگامی که از سیستم مدار تنفسی گرم استفاده می شود، بیمار به اندازه کافی هیدراته می شود که این امر باعث پاکسازی مخاط شده و به ترشحات اجازه انتقال می دهد و در نتیجه خطر عفونت کاهش می یابد.

 

تست خودکار
ارائه خدمات سرویسی در زمان مناسب برای دستگاه بیهوشی بسیار حیاتی است. خودآزمایی در هنگام راه اندازی ونتیلاتور گزارشی از تمام قسمتهای اصلی دستگاه را از نظر عملکردی به کاربر اعلام می کند. ارایه ی این گزارش کمک می کند تا خرابی به راحتی شناسایی شود و در صورتی که نوع آن خطر جدی برای بیمار به همراه نداشته باشد کاربر می تواند با اطلاع از نوع خرابی از دستگاه استفاده کند و در صورت اعلام خرابی سطح بالاتر اجازه ی دسترسی به صفحات بعدی به کاربر داده نمی شود.

 

حفاظت از ریه با تکنولوژی جریان تطبیقی
ویژگی جدید در ونتیلاتور امکان تغییر شکل موج جریان تنفسی و زمان موثر تهویه مکانیکی را فراهم می سازد. داشتن سیستم Adaptive Chest Flowونتیلاتور را قادر می سازد تا متناسب با اندازه گیری پارامتر های Compliance وResistance ریه به صورت دینامیک، منحنی های گوناگون جریان دمی بیمار را هنگام ونتیلاسیون مکانیکی در مودهای مختلف تشکیل دهد و بیمار را در برابر خطرات Barotrauma و Volutrauma حفظ کند .

 

 

موفق باشید

نظری وجود ندارد!

دیدگاهتان را بنویسید

چشم انداز بیمارستان (Vision)

میخواهیم با ارائه خدمات درمانی، تشخیصی و پاراکلینیکی (در بهترین سطح کیفیت و بالاترین سطح سلامت جامعه)، ایمنی بیماران و رضایت ذینفعان را در قالب استانداردهای ملی اعتباربخشی بدست آوریم و شهرستان را بعنوان یکی از قطب‌های مهم درمانی استان مطرح نماییم.

چشم انداز یعنی چی؟

چشم انداز تصویری از آینده است‌ که یک مجموعه قصد دارد در زمان مشخصی به آن دست یابد یا به عبارتی دیگر: آرزوها و اهداف مجموعه در شرایط کنونی است که می خواهد زمانی به آن ها دست یابد.

چشم انداز در پی پاسخگویی به پرسش ( چه چیزی می خواهیم بشویم؟ ) بیان می شود.